Returpolicy

Returer & reklamatoner

Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot produkterna. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om varan hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt (för att fastställa egenskaper och funktion) och inte är i väsentligen oförändrat skick förbehåller sig nfc.nu rätten att göra värdeminskningsavdrag på belopp som skall återbetalas.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela din beställning så återbetalar vi det belopp du har betalat inklusive avgift för betalsätt och fraktkostnader inom 14 dagar. Om du skickar tillbaka en del av beställningen betalar vi inte tillbaka avgiften för betalsätt och fraktkostnader. När du ångrar ett köp ska du som kund stå för returfrakten. Du ska återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut om att utöva ångerrätten. Om vi inte erhållit den returnerade varan eller meddelande om att den skickats inom 14 dagar verkställs inte betalningen förrän vi mottagit varan eller bevis för att den skickats till oss. För att slippa betala returfrakt kan du alltid lämna tillbaka din vara till någon av våra butiker. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt vid beställningen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något. Ångerrätt gäller inte för specialbeställda taggar eller andra produkter som har tillverkats enligt kundens anvisning eller som annars fått en personlig prägel.

Kan jag returnera en vara jag köpt?

Ja, varor som köps via nfc.nu har 14 kalenderdagars ångerrätt.

Ångerfristen börjar gälla från dagen efter du har tagit emot produkten. För att returen ska bli godkänd måste produkten och förpackningen vara i oförändrat skick, i annat fall har vi rätt till ersättning för värdeminskning.

Läs våra fullständiga köpvillkor.

Hur returnerar jag en vara?

Kontakta oss på support@nfc.nu eller i chatten för information om hur och var returen ska skickas.

Du som kund har ansvar för produkten tills att den återkommit till leverantör. Förpacka därför produkten väl. Om du har ytterligare frågor om returer kontakta support@nfc.nu

Vad händer om jag inte hämtat ut mitt paket?

Leverantören förbehåller sig rätten att debitera kostnader som uppstår för hantering av ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad mm).

Kan jag reklamera min vara?

Alla produkter som säljs via nfc.nu kan reklameras enligt gällande konsumenträttsliga regler.

Spara order- och leveransbekräftelsen för att underlätta reklamationen.

VID REKLAMATION

Vid reklamation har köparen rätt till de påföljder som följer av gällande konsumentregler.

Om felet är av väsentlig betydelse för köparen har köparen rätt att häva köpet, dock efter att leverantören först åtgärdat fel på den befintliga produkten.

Köparen bör spara och förvara leveransbekräftelsen från sitt köp väl eftersom dokumentet krävs om köparen behöver reklamera produkten.