Returer & Reklamationer

Skulle du behöva returnera eller reklamera en produkt så rekommenderar vi att du besöker en butik. Om du inte har möjlighet att gå till någon av våra butiker, fyll i ordernummer och postnummer för att skicka in din retur. Läs gärna mer om våra generösa villkor för garanti och öppet köp nedan. Här kan du hitta din närmsta butik eller fylla i formuläret online.

Återbetalning till dig som postar returen till oss

Har du beställt och betalat din order via Klarna Checkout eller PayPal så sker återbetalning till det betalsätt som användes vid köpet. Om produkten är inköpt i butik med kort eller kontant återbetalas pengarna till, av dig uppgivet bankkonto (inklusive clearingnummer) i samband med returen.

I det fall vi utför återbetalning på annat sätt än den ursprungliga betalningsmetoden kommer vi att kontakta dig som konsument. I det fall du önskar att få återbetalt på annat sätt än den ursprungliga betalningen är du välkommen att ta kontakt med kundtjänst.

Återbetalningen vid godkänd retur skall som huvudregel ske utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelande om att du vill returnera varan. Om vi inte erhållit den returnerade varan eller meddelande om att den skickats inom 14 dagar verkställs inte betalningen förrän vi mottagit varan eller bevis för att den skickats till oss.